fbpx

Zestaw naprawczy – uwolnij kręgosłup

Hela Ignatowska
Hela Ignatowska

Trener personalny

Poziom kursu:Początkujący
Liczba kursantów:36

Opis

Masz wrażenie, że Twoje plecy garbią się same i nie jesteś w stanie wytrzymać dłużej w wyprostowanej pozycji?

Jeśli próbujesz ściągać łopatki, ale czujesz, że to totalnie nienaturalna pozycja dla Ciebie, to już możesz o tym zapomnieć. Mam dla Ciebie rozwiązanie, które pomoże Ci się wyprostować łatwiej i skuteczniej.

Okrągłe plecy są naturalne, bo ciało adaptuje się do tego, jak żyjemy. A ponieważ żyjemy w zgięciu (noszenie dziecka, patrzenie w dół za dzieckiem, praca przy komputerze, dużo czasu z telefonem, siedzenie), to ta pozycja staje się wiodąca. Nieużywane zakresy ruchu są blokowane przez układ nerwowy, zmiany się utrwalają, a układ przedsionkowy wysyła sygnał do mięśni, że nowa pozycja jest normą.

Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że okrągłe plecy i zamknięta klatka piersiowa to naturalny odruch obronny – pozycja, którą ciało przyjmuje podświadomie w momencie stresu. Na pewno zauważyłaś, że gdy masz dużo na głowie, jesteś przemęczona, niewyspana, przebodźcowana – to wyprostowanie się jest jeszcze trudniejsze!

Często widać to po tym, jak wygląda brzuch. Gdy plecy są okrągłe, klatka się zapada – w brzuchu zwiększa się ciśnienie, mięśnie mają gorsze warunki do pracy i brzuch robi się wypchnięty niczym balonik. I można robić mnóstwo ćwiczeń na brzuch, a on i tak wychodzi.

I koło się zamyka, bo słaby brzuch to również gorsza stabilizacja kręgosłupa – i jeszcze trudniej się wyprostować.

Dlatego samo ściągnięcie łopatek niczego nie zmieni!

Ale nie martw się, nie jesteś skazana na garba i rehabilitację! Z dobrym planem i świadomym podejściem do problemu wyprostujesz się z łatwością! I to bez żadnych długich treningów!

Z pomocą przybywa “Zestaw naprawczy – uwolnij kręgosłup”, w którym treningi uwzględniają całość zmian, a nie tylko oddalenie łopatek od kręgosłupa.

Po przejściu “Zestawu naprawczego – uwolnij kręgosłup”:

  1. Poczujesz luz w plecach i zapomnisz o uczuciu sztywności i blokadach
  2. Z łatwością się wyprostujesz, a utrzymanie takiej pozycji stanie się naturalne
  3. Przestaniesz przeciążać się i zapomnisz o tym uczuciu, gdy “coś znów weszło w plecy”
  4. Dzięki bardziej wyprostowanej sylwetce poprawisz swój wygląd

Jak działamy w zestawie?

Zaczynamy od uwolnienia zablokowanych zakresów ruchu poprzez techniki automasażu i mobilizacji do wyprostu. Potem przechodzimy do rozruszania, uruchomienia, pogłębienia zakresów ruchu. Zajmujemy się również przeponą i mięśniami miedzyżebrowymi, bo ich sztywność ma ogromny wpływ na zablokowanie kręgosłupa piersiowego.

Korygujemy postawę ciała i poprawiamy wzorzec oddechowy – by obudzić świadomość i poczucie ciała, uczyć się kontroli w skorygowanej pozycji i stopniowo czuć się w niej coraz bardziej naturalnie.

Wzmacniamy mięśnie brzucha z naciskiem na mięśnie głębokie i stabilizację ciała – słaba stabilizacja głęboka powoduje dysbalans mięśniowy, nadmierne napięcie prostowników kręgosłupa i zewnętrznych mięśni brzucha, które blokują ruchomość kręgosłupa. Gorsza ruchomość to gorsze odżywienie, podatność na urazy, a finalnie ból i stany zwyrodnieniowe.

By wspomóc aktywację mięśni głębokich korzystamy z technik hipopresyjnych. Dają one mocny impuls do wydłużania kręgosłupa, a także normalizują napięcia w przeponie i mięśniach międzyżebrowych.

Pracujemy z układem nerwowym i wygaszamy odruch obronny – uczymy mózg, że pozycja wyprostowana i jest bezpieczna, aktywujemy układ przedsionkowy, który odpowiada za utrzymanie postawy ciała i rejestruje wychylenia od normy.

Poprawiamy nawyki ruchowe, utrwalamy uwolnione zakresy ruchu w treningu funkcjonalnym, dzięki wzmacnianiu w końcowych zakresach.

Co znajdziesz w zestawie?

  • 6 modułów teoretyczno-treningowych, które całościowo rozwiązują problem okrągłych pleców
  • 7 treningów nagranych na wideo z dokładnym wytłumaczeniem techniki, byś była pewna, że wykonujesz ćwiczenia prawidłowo
  • czas trwania sesji to 15 – 25 minut – dzięki temu zawsze dostosujesz trening do swoich możliwości czasowych
  • wszystkie ćwiczenia dopasowane konkretnie do potrzeb osób garbiących się, zapracowanych, którym brakuje czasu na dłuższe treningi pro-zdrowotne, ale które chcą uniknąć rehabilitacji w przyszłości
  • 4 krótkie webinary, by lepiej zrozumieć i poczuć uwalnianie kręgosłupa
  • karty pracy i samooceny, by ułatwić Ci systematyczną pracę z zestawem i szybciej poczuć efekty
  • półroczny zapas czasu, by na spokojnie i w swoim tempie utrwalać dobre efekty
  • dostęp do dodatkowej grupy wsparcia na FB tylko dla Kursantek – by wspierać się razem, motywować i w razie jakichkolwiek pytań – być w stałym kontakcie!

Zestaw naprawczy – uwolnij kręgosłup pomoże Ci przywrócić równowagę w tym obszarze i poprawić wyprost kręgosłupa! Ten trening jest dla Ciebie, jeśli:

– męczysz się z nawracającymi napięciami, sztywnością, bólem w odcinku piersiowym kręgosłupa lub na przejściu lędźwiowo-piersiowym

– barki lecą Ci w przód, na plecach robi się garb, a ściągnięcie łopatek udaje się utrzymać tylko przez chwilę

– dużo pracujesz przed komputerem i czujesz zmęczenie w plecach po dniu pracy

– dużo nosisz coraz cięższe dziecko i czujesz, że po całym dniu trudno Ci się wyprostować

– chcesz poprawić postawę ciała i zadbać o zdrowie kręgosłupa, by cieszyć się sprawnym ciałem!

Jeśli to o Tobie – to uwolnij kręgosłup z zestawem i wyprostuj się z łatwością!

145,00 
Enrolment validity: 183 days

Potrzebujesz:

  • mata
  • piłeczka do rolowania lub dla psa
  • roler
  • długi pasek, guma lub rajstopy

Zawartość programu

Zacznij tutaj

  • Wstęp: jak uwolnić kręgosłup i dlaczego pajączek nie działa?
    16:06
  • Jak pracować z zestawem?
    21:29

Mobilizacja i uruchomienie kręgosłupa

Postawa ciała i oddech

Stabilizacja głęboka dla kręgosłupa

Wyprostuj swój układ nerwowy

Trening funkcjonalny dla luzu w kręgosłupie

Hipopresja dla wyprostu w odcinku piersiowym

Co dalej? Ruszaj się swobodniej!

Opinie

No Review Yet
No Review Yet