Krótki zestaw po porodzie: etap 0

Krótki zestaw po porodzie: etap 0 – poruszamy oddechem kręgosłup, żebra i miednicę.

Pierwszy zestaw po porodzie to dwa ćwiczenia oddechowe, w których skupiasz się na poruszeniu oddechem całej klatki piersiowej oraz kręgosłupa. To wstęp do usprawnienia przepony i przywrócenia odpowiedniego wzorca oddechowego, w którym będziesz aktywować następnie mięśnie głębokie. Dzięki temu kolejne ćwiczenia będą o wiele łatwiejsze i dadzą lepsze efekty! Do tego zestawu potrzebujesz długą gumę lub bandaż elastyczny.

Równolegle możesz wykonywać też ten zestaw: PIERWSZE ĆWICZENIA PO PORODZIE

1. Poruszenie oddechem żeber i odcinka piersiowego

Skup się na ruchu żeber, łopatek. Obserwuj swój brzuch, czy nie wypychasz go na wdechu. Poczuj zwężanie ścian brzucha z wydechem, ale nie napinaj ani nie wydłużaj oddechu siłowo. Wykonuj po 5-10 powtórzeń jak najczęściej w ciągu dnia.

2. Poruszenie miednicy i odcinka lędźwiowego

Skup się na ruchu miednicy i wydłużaniu odcinka lędźwiowego. Nie unoś bioder jak najwyżej, pozostaw brzuch ściągnięty. Nie siłuj się, poczuj jak ściany brzucha „same” zapadają się na wydechu. Wykonuj po 5-10 powtórzeń jak najczęściej w ciągu dnia.

Odwiedź mnie na instagramie
Hela Ignatowska
Hela Ignatowska

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy ruch, którego uczę w moich programach treningowych.

Przejdź do innych treningów